str. główna ELFIN.PL

Towarzystwa
Agenci
Brokerzy

9 lipca 2020
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
na życie  NNW  komunikacyjne  majątkowe  w podróży  OC  zdrowia  forum
Tymczasowy numer telefonu: 796 423 628

Pytania i odpowiedzi

  • Inwestycje
  • Banki
  • Ubezpieczenia
  • Emerytury
  • Podatki
  • Słownik finansowy

    Czy upoważniać warsztat do rozliczenia naprawy z ubezpieczycielem

    Zobowiązanie towarzystwa ubezpieczeń do wypłaty odszkodowania polega na wypłacie pieniędzy za poniesione straty przez ubezpieczonego.

    W ubezpieczeniach komunikacyjnych zobowiązania te często realizowane są przez skierowanie auta do upoważnionego warsztatu naprawczego, z którym rozlicza się ubezpieczyciel. Jest to bardzo wygodna forma naprawienia szkody dla poszkodowanego, gdyż odbywa się bez angażowania własnej gotówki.

    Osobom, które mają otrzymać pieniądze za kilka tygodni, a samochód jest im potrzebny od zaraz, mogą pomóc właściciele zakładów mechanicznych dokonujący kompleksowej obsługi klienta. Warsztat zajmuje się wtedy wszystkim: ściągnięciem części zamiennych, wykonaniem naprawy, złożeniem rachunków u ubezpieczyciela oraz odebraniem odszkodowania.

    Klient oszczędza czas i pieniądze (nie chodząc za wszystkim i nie wykładając pieniędzy)

    Warunkiem uzyskania takiej obsługi jest oczywiście upoważnienie dla właściciela warsztatu. Wystarczy tu pełnomocnictwo tylko do jednorazowej czynności odbioru odszkodowania i nie musi być sporządzone w formie aktu notarialnego. Pozbawiasz się jednak wówczas kontroli nad przebiegiem naprawy samochodu. Nie widzisz jakie części zostały użyte (nowe czy z odzysku), jak przebiega naprawa (np. czy odtłuszczono blachę), ani jaka jest wartość odszkodowania.

    Udzielając pełnomocnictwa musisz pamiętać o tym, że to do ciebie należy ocena wiarygodności warsztatu, czyli swojego pełnomocnika. Nie możesz mieć pretensji do ubepieczyciela, kiedy blacharz kupił niepełnowartościowe części i materiały do naprawy, wystawił rachunek za naprawę, a wykonał ją niedbale oraz gdy odebrał pieniądze, a samochodu wcale nie zamierza szybko naprawiać (bo jest zajęty kończeniem aut innych klientów).

    Rozliczanie się bezpośrednio z wykonawcą ubezpieczycielem - wskutek własnej decyzji - nie oznacza jeszcze przejęcia na siebie odpowiedzialności za jakość naprawy.

    Jeśli naprawa nie zostanie wykonana zgodnie z oczekiwaniami klienta to roszczenia reklamacyjne mogą być kierowane bezpośrednio do wykonawcy.

    Jeżeli zamierzasz skorzystać z tej formy rozliczenia odszkodowania i scedowaniu problemów na barki towarzystwa i zakładu, sprawdź wykonawcę przed wypisaniem pełnomocnictwa i kontroluj każdy etap jego pracy.

    Inne pytania

    Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
    Towarzystwa ubezpieczeniowe Agenci Brokerzy
    Copyright © 2000-2020 Elfin Sp. z o.o.
    o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
    elfin2009